Hvornår giver en PIM værdi?
Som udviklingspartner bliver vi ofte spurgt om, hvorvidt en PIM er 'nødvendig'. Det er nærliggende at sige, at en PIM er det eneste rigtige. Men vi må også erkende, at når man kigger på forretningsmodellerne ude i de danske virksomheder, så er det ikke alle steder, at en PIM nødvendigvis er lykken.
Hvis vi tager en virksomhed, som er i fuld sving med en digital transformation og har bygget nogle forskellige digitale komponenter. De står nu og overvejer, om de skal investere i en PIM eller ej. Virksomheden ligger inde med oplysninger omkring alle deres kunder, priser m.m. De har også lavet en shop og er gået hele e-handelsvejen. De har lavet automatisk kataloggenerering, så alle deres prislister bliver genereret med det samme, når kunden gerne vil have dem. De har også en app kørende, hvor de også har produkter og billeder.
I et set-up som det her, er det oplagt at have en PIM.
Men hvis virksomheden nu bare har en shop, kun e-handel, og ikke noget andet. Det er en simpel verden, og lad os ovenikøbet forestille os, at butikken kun sælger jordbærsyltetøj som det eneste., så er svaret nemt. Selvfølgelig skal de ikke have en PIM til det.
Det, der driver, om du skal have en PIM, er volumen. Hvor mange produkter har du, eller hvor mange variationer har du. Det handler om kompleksitet, og hvor komplekse data du har. Jo højere kompleksitet, jo mere taler det for en PIM.
Bliv klogere lige her
Se med, når Morgenkoppen denne gang byder på en introduktion til Struct PIM med Sales Partner specialist, Per Orloff, fra Struct.
Læs mereHvad er fordelen ved en all-in-one løsning, og hvornår passer man som virksomhed til sådan en? Få svaret her.
Læs mereHar du styr på alle de byggeklodser, der skal til for at få din commerceløsning til at køre? Se med og bliv klogere på, hvorfor det er helt essentielt.
Læs mereKom med til årets største e-handelskonference og bliv inspireret. Vi har teamet op med gode venner fra Struct og BigCommerce, så kig forbi vores stand til en snak om én samlet digital platform til strategisk e-handel.
Læs mereUdviklingshuset Ecreo kan igen se tilbage på et succesfuldt år med markant vækst både i omsætningen og på bundlinjen.
Læs mereOg hvorfor er det et vigtigt parameter, når det kommer til at øge din virksomheds værdi markant? Dét giver Michael Wilkens dig svaret på i denne artikel.
Læs mereGiv Martin et kald
eller send ham en mail
Ecreo
Stærmosegårdsvej 8
5230 Odense M
+45 70 23 71 71
info@ecreo.dk
CVR 30 70 82 53