Sådan opretter du globale lister
Det, som vi skal gennemgå i dag, er brugen af globale lister.
I en situation, hvor der vil være ting, der går igen fx et brand som Apple i videoen, er brugen af globale lister en fordel. Apple går igen på mange produkter og i stedet for at vedligeholde Apple-brandet på hvert enkelt produkt, kan man gøre det gennem en global liste.
Du kan have mange forskellige lister, men i eksemplet i videoen gennemgår vi den liste, der hedder brand. Hvis vi klikker ind på den, så kan vi se alle de brands, som PIM'en holder. Har vi navnet, vi vil kunne skrive en beskrivelse, og vi vil kunne vælge et logo. På den måde viser vi kun Apple-navnet, men så snart en webshop, katalog eller lignende bliver udstillet for produkterne fra PIM'en, så kan man på samme vis trække Apple-logoet eller den beskrivende tekst ud.
På den måde kan vi samle alt det beskrivende om brandet Apple ét sted. Og skal det rettes, så har du ét sted at ændre det, ét sted at skifte logo og oversætte. Det gør vedligeholdelsen af data på den længere bane meget nemmere. Globale lister er næsten altid et must i en opsætning af Struct PIM.
Se med og bliv klogere på brugen af globale lister her
Cookie accept mangler for at vise video
For at kunne vise denne video, skal du acceptere vores cookiepolitik. Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside og sikrer, at alt fungerer gnidningsfrit. Klik venligst på knappen nedenfor for at acceptere cookies og nyd videoen.
Se med, når Morgenkoppen denne gang byder på en introduktion til Struct PIM med Sales Partner specialist, Per Orloff, fra Struct.
Læs mereHvor finder du produkterne i Struct PIM? Det ser vi nærmere på i afsnit 2 i vores serie om Struct PIM.
Læs mereI afsnit 3 i vores serie om Struct PIM kan du blive klogere på, hvordan du opretter collections.
Læs mereSkal udviklingen foregå internt i organisationen eller lægges ud til en ekstern partner? Det tager vi en snak om i episode 2 i vores serie om 'Digital strategi
Læs mereHvorfor er organisering, kompetencer og interne ressourcer afgørende for digital succes? Få svaret i episode 1 i vores serie om Digital strategi.
Læs mereVores digitale indspark Morgenkoppen har fået et ekstra skud espresso og bliver nu relanceret som podcast. Lyt med, når vi lægger ud med 10 episoder om digital strategi.
Læs mereGiv Martin et kald
eller send ham en mail
Ecreo
Stærmosegårdsvej 8
5230 Odense M
+45 70 23 71 71
info@ecreo.dk
CVR 30 70 82 53