Styrk din resiliens og øg virksomhedens værdi markant
I forbindelse med vores B2B-seminar 'Styrk din digitale B2B-strategi og skab resiliens' har Fynsk Erhverv taget en snak med to af indlægsholderne, Michael Wilkens og Casper Stendal, der i artiklen løfter lidt af sløret for vigtigheden i at skabe en forudsigelig og modstandsdygtig forretning.
Uddrag fra artiklen
Tidligere havde virksomheder måske en gennemsnitslevealder på 50 år, men i dag er det snarere 10-15 år, fordi der hele tiden sker noget nyt inden for teknologi og lovgivning.
"Det betyder også, at der er sket et skifte, hvor virksomhederne er nødt til at have mere fokus på at sikre modstandsdygtighed i stedet for udelukkende at stile efter omsætningsvækst" fortæller Michael Nørregård Wilkens, som slår fast, at der ikke er tale om et defensivt strategiskifte af den grund:
"Det er meget lettere at skabe vækst, når man står på et solidt grundlag. Det er efter min overbevisning både langsigtet og offensivt at insistere på at skabe en forudsigelig og modstandsdygtig forretning. Når virksomhederne committer sig til en strategi, hvor de fokuserer på at forbedre resiliensen, er de langt bedre rustet til den konkurrence, de må møde" konstaterer han.
Michael Nørregård Wilkens' rådgivning er baseret på best practice og erfaringer fra mere end 200 strategiprocesser for danske og internationale virksomheder. Erfaringen har gjort, at han også kan sætte tal på, hvordan virksomhederne helt konkret bør gribe sagen an.
”Man kan typisk dele en virksomheds omsætning op i mindst tre kategorier: Fixed, som er den sikre indtægt, man ved vil komme. Så er der Forudsigelig, som dækker over opgaver fra eksisterende kunder, der lægger ordrer i et forudsigeligt mønster. Den sidste del er NewBiz, hvor man ikke har noget konkret at hænge forudsigelserne op på. Når man kigger på multipler for at værdisætte de tre kategorier, hedder de 20, 10 og 3, og det er netop dét, virksomhederne skal tage udgangspunkt i, når de lægger deres strategi" fortæller Michael Nørregaard Wilkens.
Ifølge den rutinerede erhvervsrådgiver er der mange virksomheder, der bruger alt for mange ressourcer på nye kunder. De kan med fordel i stedet skrue op for aktiviteter, der hører til i kategorien Fixed, fordi selvom man ikke har exit-planer, så kommer de sikre indtægter igen flere gange.
Læs hele artiklen her
I de fleste brancher deler man ikke ud af sine guldkorn til konkollegaerne, men for vores Tech Lead Søren er det netop dét, der gør Umbracos Community unikt.
Læs mereLæs med og find ud af, hvorfor en gul post-it endte med at definere den ambition og det pejlemærke, som vi hver dag arbejder for at indfri.
Læs mereKom med til årets største e-handelskonference og bliv inspireret. Vi har teamet op med gode venner fra Struct og BigCommerce, så kig forbi vores stand til en snak om én samlet digital platform til strategisk e-handel.
Læs mereUdviklingshuset Ecreo kan igen se tilbage på et succesfuldt år med markant vækst både i omsætningen og på bundlinjen.
Læs mereI denne udgave af Morgenkoppen dykker vi ned i mulighederne med BigCommerce som e-handelsplatform.
Læs mereGiv Martin et kald
eller send ham en mail
Ecreo
Stærmosegårdsvej 8
5230 Odense M
+45 70 23 71 71
info@ecreo.dk
CVR 30 70 82 53